The Next Black

The Next Black

A technológiák, a fenntarthatósági szempontok és a kreatív elmék átalakítják ruházkodásunkat. A The Next Black dokumentumfilmben találkozhat a tervezőkkel, feltalálókkal és vezetőkkel, akik befolyásolják, mit veszünk fel a jövőben. Ez a dokumentumfilm tehát nem a legújabb divatról, hanem a divat jövőjéről szól!

Mi a Next Black?

A The Next Black olyan dokumentumfilm, amelyben formatervezők, újítók és iparági vezetők szólalnak meg a világ minden tájáról a ruházkodás elvi kérdéseivel kapcsolatban. Általa betekintést nyerhetünk nemcsak abba, hogy mit viselünk, hanem abba is, hogy hogyan állítjuk elő a ruháinkat, hogyan kommunikálunk velük, és hogyan ápoljuk őket. Minden megkérdezett személy egészen új perspektívából nézi a ruhaipar jövőjét, és mindannyian szenvedélyesen dolgoznak a változáson.

Miért a Next Black?

A Next Black célkitűzése, hogy elmélyítse tudásunkat az emberek jelenlegi és jövőbeli viseletéről és a mosnivalóról. Tanulmányoztuk, hogyan befolyásolja a textilanyagok és a technológia fejlődése a ruhagyártást, valamint azt is, hogyan befolyásolja a környezet fenntarthatósága miatt érzett aggodalom a mosás módszerét.

Közelebbről megvizsgáljuk a folyamatot

A ruhakészítés tanulmányozása alapján okosabb döntést hozhatunk azzal kapcsolatban, hogy mit viseljünk

Ismerje meg az éllovasokat

  • adidas

    Az adidas a csúcstechnológiának közvetlenül a sportruházat gyárátásában való alkalmazásával a teljesítményt egy magasabb szintre emelte.

  • BioCouture

    A BioCouture a világ első biodesign tanácsadója, amely toxikus hulladékok keletkezése nélküli ruhagyártási módszereket fejleszt ki.

  • Patagonia

    Patagonia a fenntartható gyakorlat éllovasa, felelősségteljes fogyasztásra biztat, és sürgeti az újrafeldolgozás gyakorlatának bevezetését a ruhaiparban.

  • Studio XO

    A Studio XO olyan ruhák létrehozásával alakítja a jövő öltözködését, amelyek a viselőjük kívánsága szerint változtatják alakjukat, szabásukat és színüket.

  • Yeh Group

    A Yeh Group úttörő innovációjával segít minimálisra csökkenteni a textilfestés okozta környezeti hatást azáltal, hogy kevesebb vizet használ fel.

  • Miért ápoljuk ruháinkat?

    Az innováció a DNS-ünkben van. Abból élünk, hogy egy lépéssel előrébb járunk, ezért dolgozunk a jövő ruházatának ápolásán már ma.

Videó lejátszása

A divat jön és megy, de a stílus marad. A The Next Black egy dokumentumfilm, amely az öltözködés és a ruhagyártás teljes koncepcióját megkérdőjelezi. Találkozzon a tervezőkkel, feltalálókkal és vezetőkkel, akik befolyásolják, mit veszünk fel a jövőben.

A jövő ruhatára már ma

Számít nekünk, mi lesz később, mert meg akarjuk érteni a jövő fogyasztói igényeit. Az AEG vezette be az első automata mosógépeket, és szakemberei találták fel a korszerű szárítógépeket energiahatékonnyá tevő technológiát. Elkötelezettségünk nemcsak termékeinkre, hanem Care More kezdeményezésünkre is kiterjed, amelynek segítségével a lehető legtöbbet hozhatja ki ruhatárából.

Fenntarthatóság: őrizzük meg, amink van

A termelés és fogyasztás fenntarthatóságának javítása érdekében meg kell értenünk a ruhadarabok teljes életciklusát. A Next Black felderíti az alapanyagok termesztésétől kezdve a festésig, a mosásig és a szállításig a gyártási folyamat környezetre gyakorolt hatását. Azt is megvizsgálja, mennyi ruhát vásárolunk.

Sokakat sikerült már meggyőznünk, hogy gondolja át ruháihoz fűződő viszonyát

Rick Ridgeway

A környezeti kezdeményezések alelnöke, Patagonia

A kapcsolatok újragondolása

A fenntarthatóság elérése a vágyainkon túlra tekintést jelenti. Rick Ridgeway úgy érzi, hogy a legjobb, amit tehetünk a bolygónkért, ha csak azt vásároljuk meg, amire szükségünk van. Arra biztatja a fogyasztókat, hogy vásárlásaikat szükségleteikre, ne vágyaikra alapozzák, vásároljanak minél kevesebbet, javíttassák meg, amit lehet, használják fel vagy hasznosítsák újra a dolgokat.

Lenyomatunk szabályozása

A Patagonia hisz a felelős viselkedésben, bizonyos határok betartásában, hogy olyan bolygót hagyjunk magunk után, amilyenen élni szeretnénk

Szükségünk van színekre… a színeket azonban különféle módon alkalmazhatjuk

Sophie Mather

Yeh Group

David Yeh, a Yeh Group társtulajdonosa

Őrizze meg a helyi ízeket!

A textilgyárak nagy megterhelést jelentenek a világ vízkészletei számára, és a káros szennyezőanyagoknak a környezetbe bocsátásával veszélyeztetik a helyi ivóvízforrásokat. A Yeh Group ez ellen küzd DryDye™ technológiájával, amely folyékony szén-dioxid segítségével végzi a textilanyagok festését, így nincs szükség vízre vagy vegyi anyagokra.

A Yeh Group gyári munkásai a DryDye eljárás végzése közben
Száraz festés a vízpazarlás megállításáért

A Yeh Group, az új vízmentes festési eljárás éllovasának társtulajdonosa, David Yeh szerint így több millió liter ivóvíz textilfestésre való felhasználása szüntethető meg.

Frissítő hozzáállás

A BioCouture alapítója, Suzanne Lee összekever zöld teát, cukrot, baktériumokat és élesztőt, így készíti az általa „növényi bőr”-nek nevezett anyagot.

Termesszen saját ruhákat!

Képzelje el, hogy egy új öltözéket termeszt magának. A BioCouture azzal kísérletezik, hogy az olyan élőlények, mint a baktériumok, élesztőgombák és algák, hogyan használhatók fel textilanyagok gyártására. Az eredmény teljesen természetes, 100%-ban komposztálható termék. Szárítás, kiszabás és összevarrás után már viselhető is. Még jobb, hogy szennyező veszteség nélkül termesztik — a divat valóban fenntartható jövője.

Maradandó stílus

A fenntarthatóságot szolgáló magatartásformák egyik kulcsfontosságú lépése ruhái ápolásának megtanulása. Tudta, hogy ruhái élettartamának kilenc hónappal való meghosszabbítása szén- és vízlábnyomának akár 30%-os csökkenését eredményezheti? Megtettük a szükséges lépéseket, hogy elősegítsük ruhái, köztük a legkényesebb selyem-, gyapjú- és sportruhaneműi még gondosabb ápolását.

Videó lejátszása

A millenniumot követő 10 évben a divat gyors követésének köszönhetően a textilvásárlás 47%-kal növekedett. De milyen hatással van ez környezetünkre? Találkozzon a tervezőkkel, feltalálókkal és vezetőkkel, akik az öltözködés megújításának kihívásával néznek szembe, és befolyásolják, mit veszünk fel a jövőben, és azt hogyan viseljük.

Óvja gyapjúpulóverét az AEG alkalmazásával!

Ez csak természetes!

Ha odafigyelünk arra, hogy a ruhaneműket hogyan állítják elő, vásárlásunk is egyre inkább a jövőbe való befektetéssé változik a pillanatnyi élvezet helyett. Ez pedig alapvető hatással lehet nemcsak a vásárlási döntéseinkre, hanem a ruhaneműink ápolására nézve is. A My AEG alkalmazás megoldási tippeket ad a nagyobb odafigyelést igénylő, természetes textíliák és a különleges ruhadarabok ápolására vonatkozóan.

Technológia: az öltözködés jövője

A technológia mindennapi viseletünk átalakításának kapujában áll. A testet figyelő sportruházattól a divatig, amely betölti azt a helyet, ahol a tudomány, a művészet és az emberi fizikum összeér. Világszerte a feltalálók azon dolgoznak, hogy a technológiát a ruházkodásunk szerves részévé tegyék.

Eljön a nap, amikor a testünket használjuk számítógépünk képernyőjeként

Nancy Tilbury

Studio XO

Futurisztikus divat

A Studio XO előadások effektusainak tervezését is vállalja, például fényekét vagy buborékgépekét

High-tech ruhatervezés

Ha mindennapi viseletünkkel kapcsolatban a technológiára gondolunk, a karórák vagy más hasonló tárgyak jutnak eszünkbe. Nancy Tilbury erről másként vélekedik. Innovatív Studio XO kreációi a világ vezető művészeit díszítették már, köztük a Black Eyed Peas tagjait. A Studio XO magára vonta Lady Gaga figyelmét is, így az ma már kreatív technológia birodalmának, a TechHaus-nak szerves része.

A divat, amit Ön diktál

A Studio XO ambíciója az, hogy a jövő ruhadarabjainak egyéni ízlés és aktuális divat szerint változtatható formája, szabása és színe révén csökkentse a ruhásszekrényben gyűlő holmik mennyiségét. Sőt akár azt is elképzelhetőnek tartja, hogy nemsokára digitális módon feliratkozhatunk a kívánt „divattartalmakra”, és „lejátszólistákat” hozhatunk létre testünk számára, hasonlóan ahhoz, ahogy a szórakoztató platformokon tesszük!

Inkább előbb, mint utóbb egyre több ruhadarabban egyre több érzékelővel találkozhatunk majd.

Matt Hymer

adidas

Létrehozásának célja a teljesítmény

Az Adidas Innovációs Laboratóriuma 2010 óta vizsgálja a sportruházat és a technológia integrációjának lehetőségeit. Munkájuk eredményeként született meg a MiCoach Team Elite System, melyet ma olyan világszínvonalú egyesületek tesztelnek, mint az AC Milan, a Chelsea FC és a New Zealand All Blacks, valós időben követve játékosaik mérési adatait a pályán.

Öltözködjön okosabban

Képzelje el, hogy a öltözékei is olyan okosak, mint a magánál tartott eszközök. A MiCoach rendszerben közvetlenül a légáteresztő alsóruházat szálai közé szőve helyezkedik el az a vezetékhálózat, amelynek segítségével a sportoló szervezetének működése figyelhető. Ennek a vezetéknek az apró szenzorai a rendszer csomópontjához vagy cellájához kapcsolódnak. Ezek az edzés folyamán mérik a szívritmust, a teljesítményt, a sebességet, a gyorsulást és a pályán való elhelyezkedést.

Gyors válasz

A MiCoach lehetővé teszi az edző számára, hogy kényelmes alkalmazás segítségével nyomon kövesse a játékos teljesítményét.

Videó lejátszása

Találkozzon a tervezőkkel, feltalálókkal és vezetőkkel, akik nemcsak a ruhagyártás folyamatának kihívásaival néznek szembe, hanem ruháink megvásárlásuk utáni gondozásának feladatával is. A The Next Black egy dokumentumfilm, amely nem a már létező újdonságokról, hanem a jövőről szól.