A divathoz hasonlóan már a gasztronómiát is trendek határozzák meg. Folyamatosan valami újat keresünk – új alapanyagokat, új főzési valamint tálalási technikákat.

Nekünk az AEG-nél az új utak, trendek keresése már természetes. Mi lenne, ha mi formálnánk a trendeket, és ezzel lehetővé tennénk, hogy az emberek a holnap ízeinek mestereivé váljanak?

A TRENDEK

A holnap íze

A LILA AZ ÚJ ZÖLD

A zöldségeket illetően 2018-ban a lila az új zöld: cékla, lila burgonya és hibiszkusz virág – mindegyikben számos természetes antioxidáns (pl. antocianin) van. Amellett, hogy egészségesek, rendkívül finomak is!

Bővebben

PUFFASZTOTT ÉS PATTOGATOTT

Mi készül 2018-ban? Quinoa, amaránt és cirok. Ezek és hasonló növények magjai pattognak idén a forró serpenyőkben. A puffasztott gabonákat évszázadok óta a legegyszerűbb eljárásokkal készítik, akár a pattogatott kukoricát.

Bővebben

UMAMI

Japánban már most is nagyon népszerű, és 2018-ban szerte a világon az lesz. Finom és egyszerű, egyike az öt alapíznek. Az umami számos ételben megtalálható, többekközt a paradicsomban, a misoban, a húsban és a gombában is.

Bővebben

ŐSI GABONÁK

Az ősi gabonák nem számítanak újdonságnak, de 2018-ban egész biztosan sokak tányérját fogják gazdagítani. A modernebb gabonákkal – például kukoricával és rizzsel – szemben ezek a gabonák lényegében nem változtak az évszázadok alatt – ilyen a zab, a tönköly, a quinoa, az árpa, a fekete rizs, a kamut és a hajdina.

Bővebben

SOUS VIDE

A szuvidolás még népszerűbb lesz 2018-ban. De mit is jelent pontosan? Ez egy ételkészítési technika. Az alapanyagok vákuum tasakba zárva párolódnak alacsony hőfokon. A legjobb éttermekben is használják ezt a technológiát, hogy az ételnek tökéletes legyen az állaga, és véletlenül se legyen túlfőzve.

Bővebben

ZERO-WASTE A KONYHÁBAN

Terjed a hulladéktudatosság! 2018-ban nem csak meghatározó trend lesz, de hosszútávú tudatformálást is eredményez. Az hegyétől a tövéig, a szárától a gyökeréig – hogyan tudnánk egy alapanyag lehető legtöbb részét hasznosítani? Modern ételkészítési technikákkal és némi kreativitással fantasztikusan finom ételeket lehet készíteni az egyébként kidobásra kerülő részekből.

Bővebben

HÚSMENTES HÚS

Átveszik az irányítást a növényi fehérjék? Elnézve a közösségi médiát és azt, hogy mikre keresnek rá legtöbbször az emberek, egyértelműen igen. Egyre több ember keresi az egészséges húshelyettesítőket, mert ez már nem jár együtt az ízről és textúráról való lemondással.

Bővebben

TOVÁBBI TRENDEK

Számtalan ínycsiklandozó trend is látható még a horizonton. Ha stílusról van szó, a fekete mindig nagyon népszerű – 2018-ban a főzés kapcsán is felkapott lesz. A fekete színű ételek fogalommá válnak. Visszatérnek az olyan klasszikus eljárások, mint például az erjesztés és a konfitálás, míg az Instagramot elárasztják majd a felhőtojásos képek. A holnap íze a legfrissebb divatot hozza el Önnek, már megjelenésük hajnalán!

Bővebben

A PROJEKTRŐL

Egy szakértő csapattal közösen arra vállalkoztunk, hogy megjósoljuk 2018 gasztronómiai trendjeit. A szakemberekkel – adatelemzők, trendvadászok, újságírók és séfek – az internetet bújtuk, és feltérképeztünk, lemodelleztünk minden trend-gyanús elképzelést a konyhánkban. Az eredmény 2018 tizenöt mennyei trendje, az új főzési technológiáktól kezdve a divatos színekig, ízekig és tálalásig.

Ki gondolta volna, hogy a lila lesz a tányérokon megjelenő divatszín? 

Vagy azt, hogy a pattogatott, puffasztott gabonák szerte a világon megjelennek a konyhákban? A tizenöt trendből kiválasztottunk hetet, melyeket nem csak megmutatunk, de segítünk is, hogy valódi mestere legyen az új és izgalmas ételkészítési technikáknak.

Tartson velünk, és legyen mestere a holnap ízeinek, még ma!

A TRENDKUTATÁS METÓDUSA

A Google Trends és a Social Searcher segítségével bepillantást nyertünk az emberek szokásaiba, és ez alapján tudtunk előrejelzést adni a potenciális gasztronómiai trendekről.

Google Trends

A téma kulcsszavai iránt mutatott relatív érdeklődés alapján a Google Trends segítségével azonosítottuk be a potenciális trendeket. A napi 3 milliárd Google keresés bizonyos témáinak elemzése során (az utolsó 12 hónapra fókuszálva) 15 trendet választottunk ki, melyek meghatározzák a holnap ízeit.

Social Searcher

A Social Searcher „Social Buzz” funkcióját használtuk feltevéseink megerősítésére. Az eszköz adatot szolgáltatott arról, hogyan jelenik meg adott trend a közösségi médiában. A program nyílt API hozzáférés révén megvizsgálja egy tetszőleges keresőszó megjelenéseit a különböző közösségi média -Twitter, Facebook, Google+, YouTube, Instagram, Reddit, Daily Motion, Tumblr, Vimeo, VKontakte Flickr - platformokon.

A SZAKÉRTŐ CSAPAT

Az adatelemzésben való elmélyedés mellett szakértőink komoly szerepet játszottak a holnap ízeinek felkutatásában és azonosításában. Ezek a szakemberek - adatelemzők, trendvadászok, újságírók és séfek – többféle ismérv alapján választották ki a trendeket. A keresési szokások és a közösségi médiában történő említés jelentősen befolyásolták a trendek meghatározását.

AZ ÚJSÁGÍRÓ

Marti Buckley Kilpatrick

Buckley Amerikában született, de Spanyolországban él. Újságíró és a Travel, Cook, Eat blog szerzője. Több nemzetközi lapnak - például a The New York Times, a National Geographic és az Elle - is ír.

AZ ADATELEMZŐ

Lillian Piersson

A Big data és az adatelemzés tudományának vezető szakértője. Lillian a szakembereket és a diákokat is olyan képességekkel ruházza fel, amelyek versenyképessé teszik őket a mai adatvezérelt gazdaságában.

A SÉF

Heiko Antoniewicz

Heiko egy német séf, aki az élenjáró kulináris technikákra specializálódott – ilyen a molekuláris gasztronómia és a sous-vide (ejtsd: szuvid). Ez a séf fenségesen, fenségeknek főz – többek közt Harald norvég koronahercegnek, II. Erzsébet királynőnek és Angela Merkelnek.

AZ ÍNYENC

Nina Olsson

Egy kreatív holland édesanya. Nina sokezer követőjét minden héten meghívja digitális konyhájába. Vegetáriánus és vegán recepteket tesz közzé, de húskedvelő követőit is bátorítja, inspirálja.

A TREND SPECIALISTA (AEG)

Sofia Andreasson

Sofia az Electrolux trend specialistája. Ő támogatja a különböző dizájn csapatok projektjeit. Hozzá tartozik a trendek feltérképezése és elemzése, valamint azok implementálása a tervezési folyamat különböző szakaszaiban.